تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۹۱۶۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منتخب مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه:
عقب ماندگی خوزستان با وجود افراد توانمند و دلسوز جبران می‌شود
 

 منتخب مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه گفت: ما باید به دنبال افرادی توانمند، دلسوز فارغ از قومیت گرایی باشیم تا عقب ماندگی‌های استان با استفاده از این ظرفیت به سرعت جبران شود.

  سیدمحسن موسوی زاده روز سه شنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی وظایفی دارند که باید آنها را به‌ نحو احسن برای پیشرفت، حل معضلات کلان اقتصادی، ایجاد اشتغال و رفاه و نیز ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه انجام دهند.

وی قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای امور را جزو مهمترین وظایف نمایندگان مجلس دانست و افزود: در این دوره از مجلس سعی می کنم به لوایحی که به سود مردم است رای دهم و خدمت گذار مردم باشم.

منتخب مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس همواره در کنار دولت هستند گفت: مجلس ناظر امینی بر عملکرد دولت بوده و این گونه نیست که چشم بسته تمام اقدامات دولت را تایید کنیم.

وی با بیان اینکه باید در تمام امور با مردم شفاف بود، افزود: اولویت کاری ما در استان، رفع معضل بیکاری است و اگر شعار سال، سرلوحه کار دولت و مجلس قرار گیرد قطعا با افرایش تولید مشکل اشتغال و بیکاری جوانان برطرف خواهد شد.

موسوی زاده گفت: در حوزه انتخابیه اهواز، باوی،حمیدیه و کارون معضلات فراوانی وجود دارد که مهمترین آن بحث بیکاری است لذا باید زمینه ورود سرمایه گذار به درون استان فراهم و اشتغال زایی شود.

وی یکی از اهداف مجمع نمایندگان استان را توسعه صنایع پایین دستی دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان در بحث کشاورزی باید در حوزه صنایع تبدیلی اقدامات موثری انجام داد.

وی گفت: با توجه به وجود ۶۵ هزار معلم شاغل در استان ، حضور در کمیسیون آموزش و یا کمیسیون اجتماعی در اولویت است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در عزل و نصب ها دخالت خواهد کرد ،افزود: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب نباید در عزل و نصب ها دخالت کرد اما کار نظارت بر عملکرد مدیران را با قوت انجام می دهیم و در صورت نیاز به مسئولان استان و وزرا تذکر می دهیم.

موسوی زاده گفت: استان خوزستان از وجود برخی مدیران ناکارامد که بر اساس زد و بند روی کار آمده اند، آسیب جدی دیده است. تاکنون به هیچکس قول سمتی را نداده و تنها به دنبال خدمت به مردم هستم.

وی به وحدت بین نمایندگان استان اشاره کرد و گفت: در ادوار گذشته اختلاف بین نمایندگان موجب شد تا برخی از مدیران کل استان غیربومی باشند که این موضوع عملکرد دستگاه را زیر سوال می برد در صورتی که اگر ما متحد باشیم مدیران بومی شایسته‌ای انتخاب می‌شوند.

موسوی زاده گفت: هر جا تخصص و تعهد افراد مدنظر باشد نتیجه گرفتیم‌ در غیر این صورت دخالت در عزل و نصب ها عواقب بدی به همراه دارد. متاسفانه در استان به صورت جزیره‌ای کار می‌کنیم و مدیریت یکپارچه ای وجود ندارد که این امر باعث هدر رفت سرمایه می‌شود.

وی در پایان گفت: مردم نظام و رهبری را دوست داشته و به کشور خود علاقه دارند لذا اگر ما نمایندگان به درستی کار کنیم، مردم دلگرم‌تر می شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار