تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۲۹۱۷۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری گرگان پیروز سری نخست نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال کشور

 تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین بازی از سری نخست نیمه نهایی لیگ برتر باشگاه‌های کشور توانست از سد مهرام شهرقدس عبور کند.

 در این مسابقه که عصر روز جمعه در سالن مملو از تماشاگر امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار شد، شهرداری گرگان موفق شد با نتیجه ۸۴ بر ۵۹ حریف دیرینه خود را شکست دهد.

شاگردان سیدمصطفی هاشمی سرمربی بسکتبال شهرداری گرگان در کوارتر اول با ترکیب محمدسینا واحدی، ویلیام چری ، نوید رضایی‌فر، ارسلان کاظمی و سالار منجی وارد زمین شدند و توانستند شاگردان علی آرزومندی سرمربی مهرام را که با ترکیب اولیه سجاد مشایخی، پیتر گریگوریان، محمد جمشیدی، سجاد پذیرفته و الیجا هولمن با حساب ۲۱ بر ۱۷ مغلوب کنند.

در کوارتر دوم بازیکنان تیم شهرداری که در آغاز بازی با ترکیب محمدسینا واحدی، ویلیام چری، امیرحسین آذری، ارسلان کاظمی و محمد یوسف‌وند وارد زمین شدند، نتیجه بازی را با حساب ۱۷ بر ۲۱ در برابر بازیکنان آغازین مهرام با ترکیب سجاد مشایخی، پری پتی، محمد جمشیدی، محمدمهدی رحیمی و الیجا هولمن واگذار کردند تا پایان نیمه اول تابلوی امتیازات در عدد ۳۸ برابر شود.

در آغاز نیمه دوم و کوارتر سوم شاگردان هاشمی با ترکیب نوید رضایی‌فر، ویلیام چری، امیرحسین آذری، ارسلان کاظمی و سالار منجی وارد زمین شدند و آرزومندی در ترکیب تیمش برای این زمان از بازی ابتدا پری پتی، پیتر گریگوریان، محمد جمشیدی، سجاد پذیرفته و الیجا هولمن به میدان فرستاد.

پرتاب‌های سه امتیازی متوالی بازیکنان شهرداری توانست پایان این کوارتر را با حساب ۲۵ بر ۱۰ به سود این تیم رقم بزند و در جمع سه کوارتر تابلوی امتیازات ۶۳ بر ۴۹ به سود شهرداری گرگان بود.

در کوارتر چهارم و پایانی محمدسینا واحدی، مبین شیخی، نوید رضایی‌فر، ارسلان کاظمی و محمد یوسف‌وند برای شهرداری وارد زمین شدند و پیتر گریگوریان، محمدمهدی حیدری، محمد جمشیدی، سجاد پذیرفته و الیجا هولمن آغازگران مهرام بودند.

شهرداری‌چی‌های گرگان کوارتر چهارم را با حساب ۲۱ بر ۱۱ به سود خود به پایان رساندند تا در نهایت ۸۴ بر ۵۹ پیروز بازی اول شوند.

در این مسابقه محمدسینا واحدی بازیکن تیم شهرداری با ۲۳ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان شناخته شد و در کنار سالار منجی هم تیمی خود با اثرگذاری ۲۱، موثرترین بازیکنان لقب گرفتند.

همچنین ارسلان کاظمی کاپیتان تیم بسکتبال شهرداری گرگان با ۱۰ امتیاز و ۱۱ ریباند عنوان بازیکن دبل‌دبل را به خود اختصاص داد.

قضاوت این بازی را صادق قنبری به همراه جواد مرادی و روزبه کلاهدوز با حضور امیرحسین واحدپور، محمد متین و کوروش بخشی‌عرب به عنوان ناظران داوری و نمایندگان فدراسیون و سازمان لیگ برعهده داشتند.

مسابقه دوم این ۲ تیم عصر یکشنبه دوم اردیبهشت ماه در گرگان برگزار خواهد شد.

مسابقات این مرحله از لیگ برتر به صورت سه از پنج خواهد بود که مسابقه سوم در شهرقدس و مسابقات چهارم و پنجم در صورت نیاز به ترتیب به میزبانی مهرام و شهرداری برگزار خواهد شد.

دیگر بازی مرحله نیمه نهایی باید بین برنده نهایی ۲ تیم پالایش نفت آبادان و طبیعت اسلامشهر با ذوب‌آهن اصفهان برگزار شود.

مسابقه پنجم و پایانی بین تیم‌های طبیعت اسلامشهر و پالایش نفت آبادان روز یکشنبه در تهران برگزار خواهد شد.

شهرداری گرگان روز پنجشنبه هفته آینده ششم اردیبهشت ماه باید در اولین بازی فینال رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا در لبنان به مصاف تیم الریاضی این کشور برود.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان اولین قهرمانی خود در لیگ برتر کشور را چهار فصل قبل این رقابت‌ها با پیروزی در فینال مقابل تیم مهرام کسب کرده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار