تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۹۷۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش قیمت جهانی طلا
طلا در میان گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال تذکر بن‌ برناکه رئیس فدرال رزرو در مورد نیاز آمریکا به محرک‌های اقتصادی در جلسه استماع کنگره، امروز افزایش یافت.

هر اونس طلا در لحظه انتشار خبر در بازارهای جهانی با ۴.۴۰ دلار افزایش ۱۳۸۲ دلار معامله شد.

طلا در بازارهای جهانی پس از کاهش ۰.۳ درصدی در ساعات اولیه شروع به کار بازارهای جهانی با افزایش ۰.۹ درصدی به ۱۳۸۹.۲۶ دلار رسیده بود. قیمت این فلز گران‌بها برای تحویل در ماه ژوئن ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱.۳۸۷ دلار در هر اونس رسید.

بن برناکه رئیس فدرال رزرو، امروز در کنگره آمریکا گزارش خود را ارائه خواهد داد، یکی از مقامات این بانک دیروز گفت: بانک مرکزی آمریکا به خرید اوراق قرضه ادامه خواهد داد.

قیمت جهانی طلا، ماه گذشته در اثر پیش‌بینی‌هایی مبنی بر احتمال کاهش محرک‌های اقتصادی از سوی فدرال رزرو کاهش یافت و به تبع آن سرمایه‌گذاری سهام‌ها با کاهش روبرو شد.

هاوراد ون یک تحلیلگر بازار دراین رابطه گفت: اگر سخنان برناکه دارای لحن محتاطانه در مورد اقتصاد باشد، ممکن است که بر قیمت طلا تاثیر مثبت بگذارد. طلا همیشه نسبت به تغییرات سیاست‌های پولی حساس بوده است.

در این جلسه استماع با حضور کمیته مشترک اقتصادی کنگره، احتمالا برناکه در مورد اینکه آیا بازار توان کاهش محرک‌های اقتصادی را دارد یا نه گزارش خواهد داد. در حال حاضر، فدرال رزرو ماهانه ۸۵ میلیارد دلار اوراق بهادار به منظور تقویت روند ترمیم اقتصادی و کاهش بیکاری خریداری می‌کند.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار