تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۰۶۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برپایی نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع آغاجاری

امام جمعه آغاجاری از برپایی نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع این شهرستان خبر داد.

حجت‌السلام شنان نصاری از برپایی نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در روز عاشورا باید شور به همراه معرفت حسینی باشد و این مهم با حضور معنوی مردم محقق می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نماز اول وقت به ویژه ظهر عاشورا پرداخت و تصریح کرد: ثمره و نتیجه سوگواری شما در ماه محرم، نماز اول وقت ظهر عاشوراست که امیدواریم چون همیشه وحدت و حضور شیعیان، چشم دشمنان را کور کند.

امام جمعه آغاجاری خطاب به برگزارکنندگان مراسم‌های این ماه عنوان کرد: عزاداران و هئیت‌داران به بهانه عزاداری و خدمت به عزاداران حسینی از نماز اول وقت ظهر عاشورا غافل نشوند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در راستای برگزاری برنامه و عزاداری‌‌های ایام محرم وظیفه‌‌ای خطیر عهده‌دار هستند خاطرنشان کرد: باید مسئولان مربوطه با تلاش هیئت‌‌های عزاداری را مدیریت کنند و اجازه ورود خرافه‌های کاذب به این مراسم‌ها را ندهند.

نصاری بیان کرد: با برگزاری این چنین برنامه‌هایی زمینه را برای ترویج اسلام ناب محمدی فراهم می‌کنیم تا مورد رضایت خداوند و صاحب عزا قرار گیریم.

وی بر فعالیت مداحان و مدیحه‌‌سرایان در راستای معرفی ارزش و اهداف نهضت عاشورایی و قیام امام حسین تأکید کرد و ادامه داد: دشمنان اسلام از نقش امام حسین (ع) و عزاداری این بزرگوار در میان ملت ما به خوبی آگاهند و آنان حتی در برهه‌ای از زمان، فکر جلوگیری از برگزاری مراسم محرم افتادند اما نتیجه‌ای نگرفتند.

امام جمعه آغاجاری افزود: مبلغان و مداحان در اشعار و نوحه سرایی‌ها، شان امام حسین (ع) و ماه محرم را حفظ کنند و به بهانه اشک درآوردن مردم هر مطلبی را نگویند.

وی همچنین عنوان کرد: نباید قمه‌زد و با افراطی‌گری آبروی شیعه را خدشه‌دار کرد زیرا چشم جهان به ماست و باید با برگزاری مراسم‌های عزاداری در خور شان جلوی سوءاستفاده‌های دشمنان را بگیریم.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار