تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۲۴۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به مناسبت هفته پژوهش
مروتی:پژوهش رکن اساسی زندگی بشر است
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز پژوهش را رکن اساسی زندگی بشر دانست.

حسن مروتی در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش یکی از اساسی‌ترین ملزومات زندگی بشر در جامعه کنونی است.

وی در ادامه با تبریک هفته پژوهش و فناوری گفت: اگر دقت کنیم هیچ کاری در زندگی ما بی‌ارتباط با پژوهش نیست، زیرا زندگی امروز ما با گذشته خیلی تفاوت پیدا کرده است.

دبیر هفته گرامی داشت هفته پژوهش و فناوری خوزستان اضافه کرد: طبق روال هر ساله، هفته آخر آذر ماه به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.

وی در ادامه تفاوت‌های هفته پژوهش و فناوری امسال با سال‌های گذشته را برشمرد و گفت: در سال جاری برنامه‌های این هفته در کل کشور برگزار می‌شود و مختص به دانشگاه نیست.

مروتی بیان کرد: در هر استانی، استاندار رئیس ستاد گرامیداشت هفته پژوهش است، به همین خاطر مسئولان اجرایی در استان و فرمانداران نیز در شهرستان‌ها به این موضوع می‌پردازند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری کاری نمادین است، خاطرنشان کرد: پرداختن به این موضوع پژوهش اهمیت زیادی دارد زیرا زندگی ما بی‌ارتباط با آن نیست.

وی تصریح کرد: اگر به زندگی امروز بشر نگاه کنیم، تفاوت‌های زیادی با زندگی گذشته دارد که این کار‌ها با پژوهش انجام شده است.

دبیر هفته گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان خوزستان تاکید کرد: کارهای پژوهشی در دنیا حرف اول را می‌زنند، لذا این ضرورت ایجاد می‌شود حتما هفته‌ای با این نام در تقویم وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: در هفته پژوهش و فناوری خط و مشی ما در این موضوع مشخص می‌شود و از آن طرف نیز کمبودهایی را که در این زمینه در استان وجود دارد را شناسایی می‌کنیم.

مروتی یکی از کارهای مهمی که در هفته پژوهش و فناوری انجام می‌گیرد را معرفی پژوهشگران بر‌تر عنوان کرد و ادامه داد: با این کار برای دیگران الگوسازی می‌شود تا به سمت کارهای پژوهشی بروند.

وی اظهار داشت: در گذشته اگر پژوهشی انجام می‌شد، فقط در کارهای دانشجویی و دانشگاهی استفاده می‌شد و در کتابخانه‌ها می‌ماند، ولی امروزه کارهای پژوهشی با نیاز روز جامعه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز متذکر شد: پژوهشگر باید در جامعه بگردد و موضوعات مورد نیاز را شناسایی کند و بر روی آن پژوهش و تحقیق انجام دهد.

به گفته وی، برنامه‌ریزی برگزاری هفته پژوهش و فناوری به عهده دانشگاه‌هاست، زیرا در این مراکز بیشتر کار‌ها پژوهشی انجام می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار