تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۲۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به مناسبت هفته پژوهش؛
آزمايشگاه مرمت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان راه‌اندازی شد
به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش آزمایشگاه مرمت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان راه‌اندازی رسما کار خود را آغاز کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان اظهار کرد: برای نخستین بار آزمایشگاه مرمت در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

افشین حیدری، با اشاره به این که خوزستان به این واحد نیاز مبرم دارد، تاکید کرد: در حال حاضر در استان خوزستان كارگاه‌های مرمت آثار تاریخی متعدد فعال است اما برای مرمت‌های اصولی و کارشناسی با زیربنای علمی به این آزمایشگاه نیاز ضروری داشتیم.

وی، با بيان این که در بخش میراث فرهنگی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است، اظهار کرد: تلاش داریم در بخش میراث فرهنگی فعالیت‌ها علمی و کارشناسی شده باشند و از فعالیت خارج از حوزه کارشناسی خودداری کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان افزود: تلاش می‌کنیم تا آثار تاریخی در ابتدا حفاظت شوند و در نهایت برای مرمت آثار فعالیت می‌کنیم. البته مرمت‌ها بر اساس مسايل کارشناسی و تخصصی خواهد بود.

حيدری با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه پژوهشی بيان کرد: فعالیت‌های در حوزه پژوهشی در اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با سرعت و کیفیت بسیار خوبی در حال انجام است و در تلاش هستیم تا در این هفته این فعالیت‌ها نمود بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: خوزستان بیش از 10 هزار اثر ثبت شده ملی و جهانی دارد. به این دلیل فعالیت در عرصه بخش میراث فرهنگی این استان بسیار اهمیت دارد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
عجب
|
-
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
0
0
عجب!!!!!!حال که میراثی نمانده نوشدارو بعد از مرگ کارون
:
:
:
آخرین اخبار