تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۵۴۱۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکنش احساسی کی‌روش به مرگ اوز‌ه‌بیو
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اوزه‌ بیو چهره‌ای جهانی و فراملیتی است و هیچ‌کس نخواهد توانست به جایگاه پلنگ سیاه دست یابد.
«کارلوس کی‌روش» روز گذشته از شنیدن خبر درگذشت اوزه‌بیو، اسطوره فوتبال پرتغال اظهار تاسف کرد. کی‌روش که همچون چهره اوزه‌بیو، ملیتی دوگانه موزامبیکی- پرتغالی دارد، در گفت‌وگویی با روزنامه لوسا در این مورد سخن گفت .

وی اظهار داشت: هیچ‌کس نخواهد توانست در فوتبال پرتغال به جایگاهی که او داشت، برسد. او بازیکن فوتبالی بود که دیگر تکرار نخواهد شد و متعلق به همه بود. نزد پرتغالی‌ها جایگاهی کاملا متفاوت با سایر ورزشکاران داشت. ضمن اینکه چهره‌های فراملیتی، فراقاره‌ای و حتی جهانی بود. دیگر کسی به جایگاهی که او داشت،‌ نخواهد رسید.

به اعتقاد مسئول فنی اسبق پرتغال و سرمربی کنونی ایران، اوزه‌بیو چهره‌ای همچون پله و مارادونا بود.

وی افزود: مثل پله یا مارادونا فقط فوتبالیست نبود. بلکه همه به خاطر حتی شخصیت خارج از فوتبال نیز همه او را دوست داشتند. به همین دلیل با بازیکنان بزرگ فوتبالی که اکنون حضور دارند یا در گذشته بوده‌اند، متمایز بود. او شخصیتی خاص خود داشت و پلنگی سیاه بود.

به اعتقاد مربی 59 ساله ایران، چهره فوت‌کرده مایه مباهات فوتبال پرتغال و مردم کشورش است. 

او ادامه داد: روز 5 ژانویه ناگوار بود. او بخشی از وجودم بود. همچنین بخشی از وجود همه آنهایی بود که در فوتبال دستی دارند،‌بود که متاسفانه از جمع مان رفت.

اوزه‌بیو بامداد روز گذشته در سن 71 سالگی براثر سکته قلبی درگذشت.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار