تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۵۷۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دعوای اپل و ˝اچ تی سی˝ بار دیگر بالا گرفت
به گزارش  برنا، شرکت اپل این‌بار شرکت تایوانی "اچ تی سی" (HTC) را به تخلف در استفاده از حق انحصاری محصولاتش متهم کرده است.

بر اساس گزارش ام اس ان بی سی، ماجرای اختلاف دو شرکت به سال گذشته باز‌می‌گردد. زمانی که اپل شرکت "اچ تی سی" را به استفاده از 10 مورد حق امتیاز انحصاری فناوری‌های موجود در محصولاتش متهم کرد و پس از تشکیل پرونده در کمیته بین‌المللی تجارت آمریکا (ITC)، توقف واردات محصولات اچ تی سی (HTC) به این کشور را خواستار شد.

"اچ تی سی" بعد از این اقدام شرکت اپل، در روز‌های اخیر تلاش می‌کند شرکت S3 گرافیک را به قیمت پیشنهادی 300 میلیون دلار خریداری کند تا از این طریق انگیزه مذاکره در مدیران اپل را بیشتر کند و به این ترتیب از ممنوعیت واردات محصولاتش به آمریکا جلوگیری کند.

از طرف دیگر اپل هم از آن‌جایی که از فروش بالای محصولات آندرویدی "اچ تی سی" در آمریکا نگران است، قصد دارد تا با اعمال فشار از طریق کمیته بین‌المللی تجارت فروش "اچ تی سی" را نشانه بگیرد.

مقامات "اچ‌تی‌سی" (HTC)، اعلام کردند در جواب این اقدام اپل از آن‌ها به کمیته بین‌المللی تجارت آمریکا شکایت خواهند کرد.

در حال حاضر "اچ تی سی" با فروش 50 درصدی محصولات خود در آمریکا، رتبه دوم فروش تلفن‌های همراه هوشمند در این کشور را از آن خود کرده است. کارشناسان عقیده دارند اقدام اخیر اپل تاثیر منفی روی فروش محصولات این شرکت تایوانی در آمریکا می‌گذارد.
برچسب ها: اپل ، اچ تی سی ، Apple ، HTC
:
:
:
آخرین اخبار