تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۶۰۳۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منصوری:
افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی استان
لفته منصوری اظهار کرد: تعداد کتابخانه های عمومی استان خوزستان در فروردین ماه سال جاری به 210 باب کتابخانه رسیده است و این اداره کل در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری و اهداف پیش‌بینی شده سند چشم‌انداز تلاش می‌کند و در حقیقت یکی از راهکارهای تحقق شعار سال در راستای ارتقاء سطح فرهنگ، توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی استان باشد.

وی ادامه داد: این اداره کل با هدف افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی استان اقدام به راه اندازی کتابخانه‌های مشارکتی با همکاری سایر نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های استان کرده است که با تلاشهای کارشناسان ما، از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد سه باب کتابخانه مشارکتی در شهرستانهای اندیمشک، دزفول و آبادان به مجموع کتابخانه های عمومی استان اضافه شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان افزود: این سه باب کتابخانه شامل کتابخانه مشارکتی الزهرا در شهرستان اندیمشک به متراژ 150 مترمربع، کتابخانه مشارکتی اصول دین در شهرستان دزفول به متراژ 150متر مربع و کتابخانه مشارکتی پژوهش در شهرستان آبادان به متراژ  100 متر مربع هستند.

منصوری تصریح کرد: تمامی مراحل اداری مربوط به این سه کتابخانه در چندماه آخر سال گذشته انجام شد و دیروز در سامانه نهاد کتابخانه های عمومی به ثبت رسیده اند که با اضافه شدن این سه باب کتابخانه به مجموع کتابخانه های عمومی استان تعداد کتابخانه های عمومی در استان خوزستان به 210 باب با زیربنای 98 هزار و  992 متر مربع رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در فروردین ماه سال گذشته تعداد کتابخانه‌های مشارکتی در استان 34 باب بوده است که در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های مشارکتی به 48 باب افزایش پیدا کرده است و این افزایش نشان از رشد 42 درصدی در این زمینه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در پایان گفت: در صورت اختصاص مکان لازم ما تمام خدمات لازم را برای راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ارائه خواهیم کرد و در این زمینه به تمامی دستگاه های متقاضی اعلام آمادگی می کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار