تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۶۵۲۶۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح بهشت آباد؛
انتقال آب کارون برای صنعت و كشاورزی اصفهان، يزد و كرمان
سـایت رسمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور: هدف اصلي از اجراي طرح بهشت آباد (انتقال آب از سرشاخه‌های کارون) توسعه كشاورزی است و با اجراي طرح بهشت‌آباد آب صنعت و كشاورزی اصفهان، يزد وكرمان تا ۲۰سال آينده تامين می‌شود/ کاري كنند كه مردم کرمان براي افق ۲۵ تا ۳۰ ساله دغدغه آب شرب نداشته باشند
سایت رسمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اوایل خرداد ماه خبری را روی خروجی خود قرار داده است که نکاتی قابل تامل در آن می توان یافت و همچنین چند نکته آموزشی برای برخی مدیران استان. متن این خبر را بخوانید:




علي اصغر قانع معاون برنامه ريزي و توسعه شركت آب و فاضلاب كشور به همراه هيئتي در سفر يك روزه به استان كرمان از تصفيه خانه بردسير،سد مخزني و تصفيه خانه در حال ساخت بافت،تصفيه خانه هاي آب و فاضلاب شهر كرمان بازديد كرد.     

قانع در پايان سفر خود در گفتگو با خبرنگار شركت آبفاي كرمان در رابطه با شرايط و وضعيت آب استان توضيحاتي ارائه داد.
وي گفت:شرايط حاكم بر آب استان به لحاظ محدوديتها و همچنين عدم وجود منابع آب سطحي به گونه اي است كه قطعاً در آينده با چالش آب شرب و صنعت مواجه خواهيم بود.
معاون برنامه ريزي و توسعه شركت آب و فاضلاب كشور افزود: براي اينكه حداقل تامين آب شرب در استان كرمان براي ميان مدت و دراز مدت تامين شود حتماً بايد سياستگذاران در سطح استاني و ملي و همه دست اندركاران دست به دست هم دهند و با يك عزم ملي در جهت تامين آب شرب و صنعت و حفظ آب موجود اقدام كنند.
قانع در رابطه با طرح هاي تامين آب استان گفت: تا كنون نتوانستيم براي آب استان در دراز مدت برنامه ريزي كنيم و همه اقداماتي كه تاكنون انجام شده اضطراري و ميان مدت بوده است و مقامات استان اعم از استاندار، نمايندگان و مسئولين بايد با همكاري هم ،كاري كنند كه مردم استان براي افق ۲۵ تا ۳۰ ساله دغدغه آب شرب نداشته باشند و همه بايد با همفكري اين مهم را به انجام برسانند.
معاون برنامه ريزي و توسعه شركت آب و فاضلاب كشور با اشاره با طرح هاي صفا رود و بهشت آباد گفت: بايد در طرح بلند مدت انتقال آب از صفا رود به كرمان بازنگري داشته باشيم و با مديريت در بخش استان به اين طرح سرعت داده شود همچنين از همه ظرفيتها استفاده شود و با طرح بهشت آباد و با تمهيداتي كه انديشيده مي شود و منابعي كه تخصيص داده مي شود تامين آب در دراز مدت در كل استان فراهم شود.
قانع با ضروري دانستن تكميل پروژه آب بافت گفت: تاكيد ما بر تكميل پروژه آب بافت طي ۲ تا ۳ ماه آينده است تا كمبود منابع آب براي مردم خوب بافت براي دراز مدت حل شود.
وي در پايان با اشاره به روند اجراي پروژه فاضلاب شهر كرمان گفت:بخشي از تاخير و طولاني شدن اجراي شبكه فاضلاب به واسط مطالبات اعتباري است ولي مقامات استان بايد براي اجراي آن به تامين منابع ديگري به جز منابع دولتي بينديشند تاكيد به تنوع بخشي به منابع قابل تامين مانند بخش خصوصي و دادن امتياز به آنها براي سرمايه گذاري در پروژه فاضلاب مي باشد.
لازم به ذكر است هدف اصلي از اجراي طرح بهشت آباد توسعه كشاورزي است و با اجراي طرح بهشت‌آباد آب صنعت و كشاورزي اصفهان، يزد و كرمان تا ۲۰ سال آينده تامين مي‌شود.
همچنين چيت‌چيان وزير نيرو در سفر اسفند ماه گذشته به كرمان در جمع خبرنگاران با بيان اينكه يكي از مهمترين طرح‌هاي آبي براي تامين آب استان كرمان، احداث سد صفارود است، اظهار داشت: شهر كرمان به شدت نيازمند اين آب است و به همين سبب بايد هرچه سريعتر كار احداث سد به پايان برسد و در سال آينده بايد اعتبارات بيشتري براي طرح احداث سد صفارود اختصاص يابد.

مطالب مرتبط:
 شهری در 3 کیلومتری کارون، شب‌ها آب ندارد!
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
سجاد
|
United States of America
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
0
10
اینقدر حرفهای مختلف در مورد این طرح بهشت اباد زده شده که واقعا معلوم نیست چه خبره ، البته این وظیفه ی مسئولین استانه که در این مورد توضیح بدن ، ولی انگار مدتیه که خواب تشریف دارن.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
0
10
واقعا اونا به اندازه مدیران بومی مقصر نیستند. یک مدیر در استان کرمان، اصفهان و یا یزد نباید هم بداند که انتقال آب در جغرافیای یک استان دیگر چه فجایعی به بار می آورد اما او می داند که شهروندش نباید تا 30 سال دیگر مشکل آب شرب و صنعتی و کشاورزی داشته باشد و کارش را انجام می دهد. باید از مسولین خوزستان پرسید که نه درپاسخ به شهروندان و نه برای نسل های آینده بلکه اگر امشب فرزندتان از شما پرسید که پدر شما برای 5 سال نه برای یک سال آینده استانی که من در آن زیست می کنم چه برنامه ای داری و چه کرده ای ، آیا پاسخ قانع کننده ای دارید؟
امیدوارم کسی شرمنده دیگران نشود
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
0
7
خو کمتر آب بریزین تو باغای پسته!
براچی ما باید تاوان ... کرمانیا رو بدیم؟
میتونین پول بدین مثل ما جنوبیا آب بشکه ای بخرین
امام زمان ظهور کن...
ناشناس
|
Finland
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
0
5
مسئولین استان خوزستان جسارتا بید ادبی باشد بی زحمت اجالتا یک مقدار تلاش و همتنشون بدید.!!!!
عواقب همه این کارها به چشمان شماست !
مسعود
|
Finland
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
0
9
واقعا نماینده های خوزستان باید خجالت بکشند،کلانشهر اهواز مشکل آب شرب داره ولی مشکل آب شرب کرمان و یزد وبافت باید تا 30 سال آینده حل بشه،ما باید از داشتن این نماینده ها خجالت بکشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
0
6
کسی تو فکر یک سال آینده خوزستان نیست چه برسه به حال سی سال بعدش . مگه خوزستان جزو ایران نیست که آقایون برای سی سال آینده استانشون حاضرن نابودش کنن نکنه فکر میکنن ما خوزستانیها از فضا اومدیم نیاز به آب شرب و کشاورزی نداریم آقایون خودخواهی رو کنار بذارید
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
1
5
وقتی ریس سازمان آب و برق خوزستان، استانی که قطب کشاورزی است. صراحتاً اعلام میکند به فکر تعطیلی کشاورزی در این استان 60 محصوله باشیم. چه انتظاری از مدیران نامسئول می رود.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
0
0
اب اهواز بوی وایتکس دارد
خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
0
0
نماینده ها خوزستان کجایید؟
نماینده ها رفتن گل بچینند
هنوز مسئله ی ما با اصفهان سره انتقال آب کارون حل نشده کرمانی ها هم برای ما ...در اوردن
خوزستان با این نماینده ها به هیچ جا نمیرسه ما فقط شدیم سکوی پرتاپ پیشرفت استانهای دیگر، خوزستان مانده از غافله ، به جای پیشرفت پسرفت میریم ، مسئولان و نماینده های استان خوزستان توجه به پیشرفت استانتون کجا رفته؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
0
1
مهمترين اولويت نمايندگان خوزستان جلوگيري از اين طرح است اميدوارم نمايند گان نجيب و هميشه ساكت و مودب خوزستان اين موضوع را درك كنند....
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
0
1
همه با هم یک صدا:

مسولان استان از خواب بیدار شید
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
0
1
بابا یه نفر هم پیگیر انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم باشه. جمعیت قم یه میلیون نفره ولی این طرح برای انتقال آب جهت ده میلیون جمعیت طراحی شده و اگر اجرا بشه شمال خوزستان تبدیل به کویر شده و نابود میشود. به دنبال اون رود کارون هم به شدت کم آب میگردد. (دز به کارون می‌ریزند) .این طرح از همون طرح های بدون کارشناسی دولت احمدی نژاد بود و با پیگیری مسئولان( به خصوص تمام نمایندگان خوزستان) میتوان جلوی آن ایستاد. به خصوص که دولت جدید نیز شعارش حفظ محیط زیست است.
:
:
:
آخرین اخبار