تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۸۳۳۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ریزگردها به 60 درصد گندم کشاورزان شادگان آسیب زد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان گفت: ازمجموع سطح کشت گندم این شهرستان، به 60 درصد این محصول خسارت وارد شده است و از سه هزار هکتار جو کشت شده در این شهرستان نیز، 2 هزار هکتار مورد آسیب قرار گرفت.

حمید مطرودی دوشنبه با بیان آسیب های ریزگردها به محصولات کشاورزی استان خوزستان به ویژه شهرستان شادگان، گفت: البته هنوز برآورد دقیقی از خسارت وارده به مزارع شادگان انجام نشده است ولی این مهم تا پایان استفندماه انجام می شود.

وی همچنین با بیان کشت کلزا در 300 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان، گفت: 150 هزار هکتار از این زمین ها نیز از ریزگردها آسیب دیده است.

مطرودی گفت: 30 درصد علوفه و سبزیجات شهرستان شادگان نیز مورد آسیب ریزگردها قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان بر حمایت مالی دولت از کشاورزان خسارت دیده تاکید کرد و گفت: کشاورزانی که اراضی خود را تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار داده اند، خسارت وارده شده به محصولات آنان از سوی صندوق بیمه خشکسالی پرداخت می شود.

پدیده ریزگردها، طی هفته های گذشته باعث تعطیلی مدارس و دستگاه های اجرایی استان خوزستان شد و زندگی عادی مردم استان را دچار اختلال کرد.

شهرستان شادگان از شهرستان های استان خوزستان در جنوب غربی ایران قرار دارد که با شهرستان های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و اهواز هم مرز است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار