تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۸۷۴۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس:
بیمه خسارات کشاورزان بندرهندیجان را جبران می‌کند
نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به از بین رفتن محصولات کشاورزان شهرستان هندیجان در سال گذشته گفت: بیمه خسارات به وجود آمده برای کشاورزان بندرهندیجان را جبران می‌کند.

حبیب آقاجری در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات شهرستان هندیجان اظهار داشت: مشکلات شهرستان را می‌توان با همدلی، دلسوزی و پیگیرهای مستمر با مسؤلان استان برطرف کرد.

وی بابیان اینکه مشکل آب شرب 30 روستای شهرستان هندیجان هر چه زود‌تر حل شود گفت: همه اعضای شوراهای شهر و روستا ومسئولان شهرستان با مدیریت و برنامه‌ریزی و پیگیرهای مستمر در شهرستان و استان مشکل به وجود آمده در زمینه آب شرب روستا‌ها را حل کنند چون یک نیاز ضروری است و مردم روستا‌ها نباید در بی‌آبی عذاب بکشند.

وی افزود: توسط مجلس شورای اسلامی مبلغ 4 میلیارد تومان درسال 1393 به شهرستان هندیجان تخصیص داده شد که با توجه به نیاز بخش زیادی از مبلغ هزینه کارهای عمرانی و بهسازی روستا‌ها ی شهرستان شد.

نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات و از بین رفتن محصولات کشاورزان شهرستان درسال گذشته بیان کرد: بیمه خسارات بوجود آمده برای کشاورزان شهرستان هندیجان را جبران می‌کند.

وی افزود: مشکل آب شرب روستای رگ سفید و دهنو که نگران کننده شده وهمینطور مشکل جاده و برق و آب روستای غرابی از توابع هندیجان با پیگیری حل می‌شود.

آقاجری گفت: مشکل جاده آنتنی بخش چم خلف عیسی که مردم برای عبور  چند کیلومتر را طی نمایند و خطرات دارد به‌زودی با کارهای فنی ودقیق وبرنامه‌ریزی شده در سریع‌ترین زمان ممکن حل می‌شود.

همچنین فرماندار هندیجان در این جلسه  اظهار داشت: اولویت کاری برای رفاه مردم شهرستان و روستا‌ها که پیگیری می شود آب شرب وجاده بین روستا‌ها و تکمیل اتوبان هندیجان به ماهشهر است.

احمد جعفری نسب گفت: ایستگاه آب شرب بخش چم خلف عیسی حدود 40 درصد انجام شده که امیدوارم این پروژه به اتمام برسد و طرح‌های هادی روستایی با اعتبارات کافی از ماده 180 مجلس شورای اسلامی می‌توان امسال این طرح هارا اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن استان قول داده که ماشین آلات دراختیار شهرستان قرار بدهد گفت: خاک ریزی کوچه‌ها و خیابان‌های روستا‌ها تا حدودی انجام شده ولی به علت تأخیر در روند کار و نبود ماشین آلات بنیاد مسکن استان قرار شده ماشین آلات را در اختیار شهرستان قرار بدهد تا مخلوط ریزی کوچه‌ها وخیابان‌های روستا‌ها انجام بگیرد.

رییس شورای اسلامی شهر هندیجان نیز گفت: کمبود اعتبارات مالی درشهرستان وروستا‌ها ی هندیجان موجب این همه مشکل شده است.

بهروز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر هندیجان عنوان کرد: چند حلقه چاه نفت دراطراف شهرستان هندیجان وجود دارد، پیشنهاد ما این است از استخراج و فروش این نفت پولی در اختیار شهرستان هندیجان داده شود تا مشکل بی‌پولی برای کارهای عمرانی و بهسازی تا حدودی حل شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار