تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۸۹۴۶۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجمع کشاورزان خوزستان مقابل استانداری / تصاویر
جمعی از کشاورزان خوزستان خواستار رفع ممنوعیت کشت تابستانه و یا مجوز کشت معوض به کشاورزان شدند.

حدود 200نفر از کشاورزان اهواز، حمیدیه ، هویزه ، ماهشهر، هندیجان، شادگان و شهرهایی که در حوزه رودخانه های کارون، کرخه، زهره و جراحی قرار دارند سه شنبه در تجمعی مقابل استانداری خوزستان خواستار اختصاص سهمیه آب یا معوض کشت به کشاورزان شدند.



نماینده کشاورزان خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز خوزستان گفت: کشاورزان در زمستان هم گذشته هم به دلیل خشکسالی نتوانستند کشت کنند و اکنون نیز که کشت تابستانه ممنوع شده کشاورزان با خسارت بالای مالی روبه رو شده اند.

سید فاضل شرفی افزود: مسوولان مربوطه به بهانه کمبود آب و خشکسالی به کشاورزان آب اختصاص نداده اند و حتی در جاهایی که هم آب وجود دارد اجازه کشت نمی دهند این در حالی است که کشاورزان برخی استان ها مثل آذربایجان و اصفهان مجوزکشت معوض دریافت کردند.

یک کشاورز هندیجانی نیز گفت: رودخانه زهره 90 روز خشک بوده و کشاورزان در زمستان هم نتوانستند کشت کنند.

ابراهیم خلیلی افزود: چگونه می خواهند طرح 550 هزار هکتاری را اجرا کنند در حالی که نمی توانند 40 هزار هکتار را آبیاری کنند؟

یکی از کشاورزان حمیدیه نیز گفت: آب رودخانه کرخه را چندین سال است بسته اند و اجازه کشت به ما نمی دهند.

محمد جعفری با بیان اینکه آب رودخانه کرخه کامل خشک شده افزود: حتی برای دام ها نیز آب نداریم.

یکی از کشاورزان هویزه نیز با انتقاد از بی پاسخ ماندن مطالبات کشاورزان گفت: مسوولان جواب خسارت به کشاورزان و مطالبات آنها را نداده اند.

یکی از کشاورزان شادگان نیز در این تجمع با بیان اینکه کشاورزی در این شهرستان نابود شده گفت:کشاورزان به دلیل بی آبی امکان کشت ندارند در حالی که آب رودخانه های خوزستان درحال انتقال به سایر استان هاست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
1
7
خب حق دارند این بندگان خدا؛دولت میتواند سیستمهای نوین ابیاری را در مناطقی که با کمبود اب مواجه هستند راه اندازی کند و از محصولاتی که نیاز ابی کمتری دارند بعنوان کشت جایگزین استفاده کند.
ستاره
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
1
12
نه عزيزم، دولت ميتواند آب را به اصفهان و ساير مناطق منتقل نكند و شيوه هاي پيشنهادي شما را در اصفهان اجرا كند. به همين سادگى مشكل حل ميشود. آقاى رييس جمهور ديروز فرمودند نبايد زاينده رود را رها كرد ولى نفرمودند چرا كارون را رها كرده اند و از انتقالش به اصفهان كه باعث نابودى كارون و خوزستان شده حمايت هم ميكنند.
رضا از رامهرمز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
2
باید به دولت تبریک گفت که اعتراضات صنفی و به حق را قبول دارند و حداقل مثل دولت قبل مانع نمیشه امیدوارم برخلاف دولت قبل بفکر مردم و بخصوص کشاورزان باشند
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
واقعا جای تاسف دارد استانی که روزی پر اب و حاصل خیز بود حالا به سمت خشکی می رود فقط به خاطر اینکه اصفهانی ها زروشان و روابطشان بیشتر و مسئولان ما در سال های قبل در خواب بسر می برند
کشاورز خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
به داد کشاورزان خوزستانی برسید واقعا دارن بدبخت میشن.......
:
:
:
آخرین اخبار