تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۹۴۷۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر داد:
رفع مشکل سیستم‌های سرمایشی بیمارستان دزفول
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از رفع مشکل سیستم‌های سرمایشی بیمارستان بزرگ این شهرستان ظرف دو هفته آینده خبر داد.

یوسف پریدار امروز با بیان اینکه بیمارستان بزرگ این شهرستان در چند سال اخیر از مشکل خرابی و فقدان سیستم‌های سرمایشی رنج برده است، اظهار کرد: این موضوع تا جایی پیش رفت که در حال حاضر کارایی سیستم‌های سرمایشی موجود در بیمارستان به صفر رسیده است.

وی این مشکل را مهمترین دغدغه مراجعه کنندگان و پرسنل بیمارستان برشمرد و افزود: به همین منظور طی مدت اخیر رفع مشکل سیستم‌های سرمایشی بیمارستان بزرگ دزفول در اولویت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول به بی‌نتیجه ماندن مطالعات و پیگیری‌های این دانشگاه برای تعیین نوع سیستم‌های سرمایشی مورد نیاز بیمارستان اشاره کرد و گفت: سرانجام پس از برگزاری جلسات مکرر با کارشناسانی از سراسر کشور مقرر شد تا از بین سیستم‌های تراکمی و جذبی سیستم‌های جذبی مورد استفاده قرار گیرند که این بررسی‌های کارشناسی مدتی به طول انجامید.

پریدار ادامه داد: پس از تعیین نوع سیستم‌ها، مراحلی از جمله اعلام آگهی و دعوت از شرکت‌های مختلف کشوری برای شرکت در مناقصه نیز موجب طولانی‌تر شدن رفع این مشکل شد.

وی به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ملزم کردن نهادها به خرید کالا از تولید کنندگان داخلی اشاره کرد و گفت: این مصوبه در شرایط مناقصه گنجانده شد اما اکثر شرکت‌ها برای تحویل دستگاه‌ها زمان‌های دو تا سه ماهه درخواست می‌کردند که قبول این درخواست‌ها با توجه به تلاش ما برای هرچه زودتر برطرف شدن مشکل سرمایشی بیمارستان غیرممکن بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: در نهایت پس از پیگیری‌های فراوان یک شرکت داخلی واجد شرایط مطابق با ضوابط برنده مناقصه شد.

پریدار در پایان، اعتبار خرید سیستم‌های خنک کننده بیمارستان بزرگ دزفول را بیش از 10 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: قطعا اگر مشکل غیرمترقبه‌ای رخ ندهد شرکت مذکور ملزم شده تا دو هفته آینده این سیستم‌های سرمایشی را به دانشگاه علوم پزشکی دزفول تحویل دهد که به محض تحویل در بیمارستان نصب خواهند شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار