تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۹۶۱۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیحات فرمانداری خرمشهر در خصوص یک خبر
به دنبال اظهارات رئیس شورای شهر خرمشهر در خصوص تعلل در انتخاب شهردار، روابط عمومی فرمانداری خرمشهر توضیحاتی در خصوص منتشر کرد.

به دنبال انتشار خبری با عنوان «انتقاد از صادر نشدن مجوز ورود عضو علی‌البدل به شورای شهر خرمشهر» در روز ۳۱ تیرماه سال جاری، روابط عمومی فرمانداری خرمشهر توضیحاتی در خصوص منتشر کرد.

 موضوع استعفا از سمت مدیریتی عضو علی‌البدل در اجرای ماده ۲۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور است.

۱) در خصوص مأموریت عضو علی‌البدل با توجه به اینکه مشارالیه از کارکنان قراردادی است. انتقال مأموریت به ادارات و سازمان‌های دولتی مغایر ضوابط و مقررات مربوطه می‌باشد. ضمنا عضو شورا امور در فرمانداری از کارکنان رسمی شهرداری بوده و مأموریت وی نیز قبل از انتخاب شدن به‌عنوان عضو شورا بوده است.

۲) در خصوص اختلافات فی‌مابین اعضای شورا که باعث انتخاب نشدن شهردار شده است، این فرمانداری در اجرای ماده ۹ آئین‌نامه اجرای تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهر نسبت به برگزاری جلسه فوق‌العاده با حضور نماینده استاندار و هشت نفر از اعضای شورا اقدام نموده و تذکرات قانونی به شورا در خصوص ایفای وظایف قانونی و تبعات انتخاب نشدن شهردار در موعد مقرر داده‌شده. علاوه بر این جلسه مشابهی نیز قبلا با اعضای شورا با حضور خبرگزاری‌ها و صداوسیمای آبادان تشکیل و ارشادات لازم نیز به عمل آمده بود.

۳) فرمانداری خرمشهر ویژه خرمشهر با مکاتبات عدیده صورت گرفته با استانداری در پی حل مشکل ورود عضو علی‌البدل به شورا بوده است تا هرچه سریع‌تر مسئله انتخاب شهردار حل گردد.

۴) با توجه به پایان وقت قانونی سرپرستی شهرداری (سه ماه)، فرمانداری خرمشهر کتبا توجه و تذکرات قانونی مربوطه را به شورا نسبت به تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر انتخاب شهردار داده است.

۵) درپایان این فرمانداری ضمن دعوت اعضای محترم شورا به رفع اختلاف نامبردگان به انجام وظایف قانونی خود متذکر می‌نماید و لازم است به‌جای هرگونه فرافکنی به وظیفه خود در قبال انتخاب شهردار عمل نماید.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار