تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۹۷۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر بهداشت:
دزفول نیازمند ۴۰۰ تخت بیمارستانی است
دزفول نیازمند ۴۰۰ تخت بیمارستانی استوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهرستان دزفول نیازمند ۴۰۰ تخت بیمارستانی است که با برنامه ریزی باید این مشکل حل شود.

سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه دوشنبه در نشست مشترک با هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول و مسئولان  این شهرستان اظهار کرد: پرداخت به موقع سهم بیمه ها در تحول  و سلامت عمومی به عنوان یک شاخص مهم در تامین رضایتمندی عمومی در حوزه بهداشت و درمان نیازمند توجه مساعد دولت و مجلس است.

وي عنوان کرد: ارائه خدمات ما در بخش درمان و حوزه سلامت مغفول مانده و نیازمند توجه و دقت بیشتر با توجه به نیازهای حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت و درمان کشور ادامه داد: وضعیت بیمارستان شوش با جمعیت بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از ساده ترین امکانات در بخش های مختلف حوزه بهداشت و درمان محروم است که این امر شایسته و احترام مردم نیست.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در بخش درمان، نیازمند توزیع عادلانه و مبتنی بر برنامه منابع مالی هستیم چرا که در این بخش دچار کمبود ها و محرومیت گسترده هستیم.

وی افزود: اگر در بخش یارانه ها منابع مالی این طرح به نحوی مناسب به حوزه درمان اختصاص یابد بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت و درمان رفع و شاخص های حوزه سلامت رفع می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: یکی از راه های توسعه خدمات بهداشتی با توجه به ضرورت عمومی آن توجه به واقعی سازی نرخ ارائه خدمات درمانی است چرا که این امر در رشد خدمات درمانی و ساخت و تجهیزات درمانی موثر است.

وی گفت: خوزستان با توجه به محرومیت گسترده در بخش درمان و وضعیت اقلیم خاص منطقه ای و افتخار آفرینی گسترده مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس نیازمند توجه و برنامه ریزی مناسب در جهت کاهش محرومیت حوزه سلامت است.

وضع نامناسب بیمارستان ابوذر

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: وضعیت بیمارستان ابوذر اهواز و ارائه خدمات درمانی در این واحد بهداشتی مناسب نیست و تلاش می شود طرح تجهیز و تکمیل آن تا سال آینده  به پایان می رسد.‌

وی افزود: اجرای طرح پلکانی پرستاران می تواند بسیاری از مشکلات این قشر را در بخش های مختلف رفع کند و امید است اجرای این طرح به نحوی مناسب مورد توجه قرار گیرد.

وزیر بهداشت، درمان آموزش پزشکی در ادامه  گفت: امروزه با توجه به وجود حجم گسترده وجود حاشیه نشینی برای بیش از هشت میلیون حاشیه نشین که فاقد امکانات و خدمات درمانی بوده پایگاه بهداشت و درمان ساخته شده است.

قاضی زاده هاشمی گفت: سهم پرداخت پرداخت بیماران در طرح سلامت به حداقل رسیده است و این بخش از شهرستان به میزان چشم گیری کاهش خواهد یافت‌.

وي  عنوان کرد: سهم روستاییان در پرداخت درمان به سه درصد رسیده است و این مقوله بیانگر توجه مناسب به حوزه سلامت و موفقیت اجرای این طرح در کشور است.  

قاضی زاده گفت: با اجرای طرح سلامت در کشور بیش از دو هزار خانه بهداشت در کشور افتتاح و کمبود پزشک در بخش های مختلف شهری و روستایی رفع شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بیان کرد: تا یک ماه آینده طرح بیمارستان گتوند با محوریت تامین نیاز مردم خوزستان اجرا و افتتاح می شود.

قاضی زاده هاشمي عنوان کرد: به رغم توسعه خدمات درمانی و تجهیزات بهداشتی توجه به خدمات حوزه سلامت نیازمند حوزه توجه و تلاش بیشتر با توجه به نیاز بخش های مختلف با نگاه مساعد خیرین است.

وی گفت: کشور نیازمند ساخت ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در سال بوده اما متاسفانه امکانات و خدمات دولتی امکان ساخت بیش از دوهزار تخت بیمارستانی را به کشور نمی دهد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: رفع مشکلات حوزه بهداشت و سلامت با توجه به وقف و توسعه و مشارکت و جذب خیران ممکن است و این مشارکت زمینه توسعه حوزه سلامت را تقویت می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اجرای طرح بیمارستان هسته ای در کشور نمونه ای موفق از همکاری بخش های مختلف اجرایی کشور در توسعه خدمات بهداشتی موفق است و با توجه به نگاه  مثبت دولت به جذب مشارکت خیرین در توسعه خدمات بهداشتی مشارکت تمامی بخش های مختلف در تامین نیاز حوزه سلامت ضروری است.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه دزفول نیازمند ۴۰۰ تخت بیمارستانی است، اظهار کرد: برای رفع این مشکل دولت و مجلس باید مصوبه ای را تائید کنند.

وی با بیان اینکه افتتاح بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی حداقل کاری است که می توان برای مردم دزفول انجام داد، گفت: طرح این بیمارستان باید ابتدا به سازمان مدیریت برود تا بتوان بودجه آن را در سال جاری در نظر گرفت هرچند اگر خیران و دزفولی های مقیم در سراسر کشور بتوانند در این امر یاور ما باشند قطعا نتایج خوبی می تواند داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد و با وجود اینکه در وزارت بهداشت کشور افراد دزفولی زیادی وجود دارد با این حال متاسفانه تاکنون اقدام خاصی برای رفع مشکلات درمان این شهرستان صورت نگرفته است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دزفول در حوزه سلامت کمترین بهره را برده است، عنوان کرد: مسئولان و خیران دزفولی باید بیش از این به فکر گسترش طرح های بهداشتی و درمانی این شهرستان باشند.

وزیر بهداشت و درمان کشور عصر دوشنبه با ورود به شهرستان دزفول پس از بازدید از مرکز بهداشتی و درمانی شهر صفی آباد به همراه مسئولان شهرستان بر مزار شهدای دزفولی حاضر شد و پس از برگزاری دو نشست مشترک با هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول و مسئولان شهرستان، با حضور در بیمارستان بزرگ دزفول ضمن بازدید از بخش های مختلف، دو بخش اورژانس هوایی و بزرگترین مرکز پرتو درمانی و شیمی درمانی کشور که توسط خیرین دزفولی در این بیمارستان تجهیز و احداث شده بود را افتتاح کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار