تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۵۵۱۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب:
کالایی که مشابه آن در داخل تولید شود از خارج خریداری نخواهد شد
در راستای حمایت از شرکت های ایرانی، هیچ کالایی که مشابه آن در داخل تولید شود از سوی این شرکت از خارج خریداری نخواهد شد
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: در راستای حمایت از شرکت های ایرانی، هیچ کالایی که مشابه آن در داخل تولید شود از سوی این شرکت از خارج خریداری نخواهد شد.

کالایی که مشابه آن در داخل تولید شود از خارج خریداری نخواهد شد

بیژن عالی پور در نشست کارگروه ویژه نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت - خوزستان بود ضمن اعلام خرسندی از دستاوردهای نمایشگاه هشتم در سال ۹۵، اظهار کرد: محور اصلی نمایشگاه امسال بر پایه حمایت از حضور مؤثر و چشم گیر تولیدکنندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت و افزایش تعامل با سازندگان برتر استان خوزستان است.

عالی پور با اشاره به دعوت از مقامات عالی رتبه وزارت نفت و دیگر مسئولان بلندپایه استان و کشور برای حضور در این نمایشگاه، به همکاری و اهتمام تمامی مدیریت ها، ادارات و واحدهای ستادی به همراه شرکت های پنج گانه تابع تأکید و اعلام کرد: همه مدیریت ها در برگزاری هرچه باشکوه تر این نمایشگاه متعهد به همکاری هستند و ضمن تعامل با مجریان و برگزارکنندگان آن اهتمام لازم را به عمل آورند.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک با وجود امضای تفاهم نامه های توسعه ۹ مخزن در محدوده چهار میدان نفت و گاز در استان خوزستان، شاهد رونق دو چندان و استفاده بیشتر از توانمندی های بخش خصوصی در زمینه تأمین کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت خواهیم بود؛ در این خصوص با توجه به تأمین کالاهای ساخت داخل که مورد تأیید ما هستند، هیچ کالایی که مشابه آن در داخل تولید می شود از خارج کشور تهیه و خریداری نخواهد شد، لذا ضمن یادآوری به سازندگان داخلی با اولویت شرکت های بومی استان، به منظور بالابردن توان خود در ساخت تجهیزات گوناگون به خصوص در زمینه کالا و تجهیزات برقی و ابزاردقیق در گروه ۱۰ کالایی وزارت نفت این نوید داده می شود که از ظرفیت های آنها در جهت توسعه استان و کشور با حمایت کامل از سوی مناطق نفت خیز جنوب و با تأکید وزیر نفت بر بومی سازی تمامی تجهیزات۱۰ گروه کالایی، بیش از پیش بهره برداری شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه به میزان تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: ۴۱ درصد از کالاهای مورد نیاز مناطق نفت خیز جنوب در استان خوزستان و در مجموع ۸۰ درصد از کل کشور تولید می شود. با توجه به حمایت های صورت گرفته در سال های اخیر زمینه ساخت و تولید انواع مته های حفاری، رشته های درون چاهی، بسته های نمک زدایی و دیگر کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در داخل فراهم شده ، سایر اقلام دیگر نیز از جمله تجهیزات و قطعات ابزار دقیق، برق و الکترونیک نیز بومی سازی شده و به خودکفایی رسید تا انشاءالله راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هموارتر شود.

نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان از ۱۱ تا ۱۴ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان در اهواز برگزار می شود و پذیرای شرکت ها و سازندگان تجهیزات صنعت نفت خواهد بود.

شرکت ها، صنعتگران و مراکز علمی و پژوهشی علاقمند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این نمایشگاه می توانند به وب‌سایت شرکت نمایشگاه های بین المللی خوزستان به آدرس ahvazfair.ir مراجعه کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار