تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۱۵۵۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت:
هیئت عراقی برای بازدید از نمایشگاه نفت به اهواز می آیند
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از سفر یک هیئت عراقی به منظور بازدید از نمایشگاه صنعت نفت خوزستان به اهواز خبر داد
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از سفر یک هیئت عراقی به منظور بازدید از نمایشگاه صنعت نفت خوزستان به اهواز خبر داد.

رضا خیامیان با اشاره به توان سازندگان ایرانی برای تولید بیش از ۷۰ درصد تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور افزود: با وجود توانمندی‌های بی شمار، به دلیل عدم دسترسی به استانداردهای بین‌المللی نفتی ای.پی.آی (َAPI)، نمی‌توان به صورت گسترده، صادرات انجام داد.

وی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش صادرات تجهیزات صنعت نفت اشاره کرد و ادامه داد: از جمله بازارهای هدف برای صادرات تجهیزات نفتی، کشور عراق است.

خیامیان گفت: وزارت نفت در حال مذاکره با وزارت نفت عراق است تا شرکت هایی که در وندور لیست (لیست خرید) ایران قرار دارند، جزو وندور لیست عراق نیز قرار بگیرند.

خامیان تصریح کرد: در صورت اجرای این طرح، صادرات تجهیزات صنعت نفت به عراق جهش قابل‌توجهی می‌یابد.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت همچنین از سفر گروهی از مدیران و فعالان صنعت نفت عراق به ایران در هفته آینده خبر داد و گفت: قرار است این گروه در جریان برگزاری نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت اهواز (۱۱ تا ۱۴ آبان) به ایران سفر کنند.

خیامیان یادآور شد: علاوه بر بازدید این گروه از نمایشگاه دستاوردهای سازندگان داخلی، با آنها مذاکراتی نیز برای افزایش صادرات تجهیزات صنعت نفت به عراق انجام خواهد شد.

وی از تولید مشترک با شرکت های بین المللی نیز به عنوان راهکار دیگر افزایش صادرات خبر داد و گفت: این شرکت های خارجی، استانداردهای ای.پی.آی را دارا هستند که می توان از طریق آنها، تولیدات مشترک خود را نیز صادر کنیم.

نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان از ۱۱ تا ۱۴ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان در اهواز برگزار می شود و پذیرای شرکت ها و سازندگان تجهیزات صنعت نفت خواهد بود.

شرکت ها، صنعتگران و مراکز علمی و پژوهشی علاقمند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این نمایشگاه می توانند به وب‌سایت شرکت نمایشگاه های بین المللی خوزستان به آدرس ahvazfair.ir مراجعه کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار