تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بحران درمدیریت شهری؛
شوشتر؛ شهر بی فرماندار، بی شهردار و شورایی رو به انحلال
خبرهاي رسيده از شوراي حل اختلاف خوزستان مبني بر مطرح شدن پرونده شوراي شهر شوشتر براي انحلال در اين شورا بسيار قوي است به حدي كه فرماندار سابق شوشتر كه چند ساعت از عزل وي مي‌گذرد اين خبر مهم را تأييد كرده است
با شنيدن اين خبر خيلي شوكه شد، باورش نمي‌شد، فكر مي‌كرد دارم باهاش شوخي مي‌كنم، وقتي فهميد كه اين خبر واقعيت داره يه لحظه گفت؛ حالا شهر چي ميشه، بي‌فرماندار و بي‌شهردار ....

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس از شوشتر، شهرستان شوشتر شهري كه در ادوار مختلف تاريخ داراي شرايطي ويژه و استراتژيك بوده و هميشه مركزيتي واحد بوده و در شرايطي از تاريخ شوشتر پايتخت بهاره و در شرايطي نيز مركز خوزستان بوده است در شرايط كنوني از نظر مديريت شهري در حالت وضعيتي بحراني دارد.

*شوراي در حال انحلال
خبرهاي رسيده از شوراي حل اختلاف خوزستان مبني بر مطرح شدن پرونده شوراي شهر شوشتر براي انحلال در اين شورا بسيار قوي است به حدي كه فرماندار سابق شوشتر كه چند ساعت از عزل وي مي‌گذرد اين خبر مهم را تأييد كرده است.
فرماندار سابق شوشتر در اين باره مي‌گويد: شوراي شهر نهادي مردمي است و بايد براي رفع مشكلات در سطح شهر به اين نهاد اجازه فعاليت داد.
محمدرضا آملازاده با اشاره به اينكه نبايد با اين نهاد با ديد سلبي برخورد كرد، مي‌افزايد: شوراي شهر بايد بتواند در مشكلات شهري ورود كند و در اين باره آزادي عمل داشته باشد تا بتواند در راستاي اعمال قانون مشكلات مردم را در سطوح مختلف مطرح و براي رفع آنها برنامه‌ريزي كند.
وي با اشاره به گزارشي كه براي انحلال شوراي شهر شوشتر در شوراي حل اختلاف خوزستان مطرح شده است، مي‌گويد: شوراي شهر شوشتر از اين مشكلات جدا نيست ولي نگارش اين مشكلات به اين نحو قدري بزرگ نمايي و يك‌طرفه به قاضي رفتن است.
آملازاده مي‌افزايد: گزارشي كه نوشته شده است در برخي از شرايط به مشكلات شهرداري از سال1380 دلالت مي‌كند در صورتي كه اگر اين مشكلات قابل استناد بود بايد شوراي دوم به اين خاطر منحل مي‌شد نه شوراي كنوني.
وي با اشاره به اينكه مشكلات كنوني شهرداري شوشتر از سال‌هاي گذشته آغاز شده است، مي‌گويد: شهرداري شوشتر از سال‌هاي گذشته داراي مشكل بوده است، در شرايط كنوني اين مشكلات در شرايط بحراني شدن است و شوراي شهر نيز با همه قوت و ضعف‌ها اين مشكلات را به خوبي مديريت كرده است.

*شهر بي‌شهردار
از 18 فروردين سال جاري شهرستان شوشتر فاقد شهردار است و اين شهر تاريخي با سرپرست اداره مي‌شود، اين شرايط مي‌تواند در وخامت حال اين شهر تاثير بسيار زيادي داشته باشد. شهرداري كه بيش از 80 ميليارد ريال بدهي معوق دارد در شرايط كنوني با مشكلات زيادتري دست و پنجه نرم مي‌كند.
عضو شوراي شهر شوشتر در اين باره مي‌گويد: شوراي شهر شوشتر همه تلاش خود را به كار بسته است كه شهرداري مناسب انتخاب كند و در اين باره نيز همه تلاش خود را در رايزني و مذاكره به كار بسته است.
حميد سالم‌پور با اشاره به اينكه انتخاب شهردار براي شوشتر در شرايط كنوني كاري بسيار دشوار است، مي‌افزايد: شهرستان شوشتر شهرداري بحران زده دارد و اين امر باعث مي‌شود تا گزينه‌هاي شهرداري در حضوري ابتدايي در شوراي شهر از اين امر سرباز زنند.
وي خاطر نشان مي‌كند: شوراي شهر شوشتر به دنبال شهرداري با تجربه و توانمند است و در گزينه‌هاي خود همه افراد بي‌تجربه و بدون سابقه قبلي در شهرداري را حذف كرد و اين امر دايره انتخاب شوراي شهر را بسيار محدود نمود ولي انتخاب را صحيح‌تر و انديشمندانه‌تر كرده است.
نايب رئيس شوراي شهر شوشتر نيز درباره مشكلات شهرداري شوشتر مي‌گويد: در شرايط كنوني شهرداري بحراني شوشتر با درآمدهاي بسيار ناچيز نمي‌تواند پاسخگوي مشكلات شهري باشد.
حسن دهدار با اشاره به مشكلات موجود در مجموعه شهرداري شوشتر خاطر نشان مي‌كند: شهرداري شوشتر بيش از 9 ماه است كه حقوق پرداخت نكرده است و همين امر نارضايتي را براي كارمندان به وجود آورده است.
وي با تاكيد بر اينكه مدتي است كه دفترچه‌هاي بيمه درماني كاركنان شهرداري نيز تمديد نشده است، مي‌گويد: كاركنان شهرداري شوشتر در شرايط كنوني براي مراجعه به پزشك مشكل دارند زيرا مدت زيادي است كه از تاريخ تمديد دفترچه‌هاي درماني آنها گذشته است و شهرداري توان پرداخت ماهانه خود براي تمديد دفترچه‌هاي درماني كاركنان را ندارد.
دهدار تاكيد مي‌كند: بدهي شهرداري شوشتر به بيمه تامين اجتماعي بيش از 36 ميليارد ريال است و به اين دليل بايد اين بدهي پرداخت شود و براي اين امر قرار شده كه اين بدهي به 60 قسط تقسيم شود ولي باز هم شهرداري شوشتر توان پرداخت اين بدهي را ندارد.
آنچه در شرايط كنوني جاي تامل دارد اقدام براي انحلال شوراي شهر شوشتر است، شورايي كه در شرايط كنوني سپر بلاي مشكلات شهرداري شده است و به نوعي ضربه‌گير مشكلات در شهرداري است كه در حال مطرح شدن در شوراي حل اختلاف براي انحلال است.

رئيس شوراي شهر چه مي‌گويد
رئيس شوراي اسلامي شهر شوشتر نيز با اشاره به شرايط اين شهر مي‌گويد: تير ماه فصل تقسيم اعتبارات و منعقد شدن توافقنامه‌هاي پروژه‌هاي عمراني است و تغيير در مديريت شهري در شوشتر در اين برهه زماني نمي‌تواند به صلاح شوشتر باشد.
نظر حسين‌زاده با اشاره به اينكه سال جديد سال برگزاري انتخابات مجلس است، مي‌گويد: در سال انتخابات مجلس شهرهاي استان نياز به آرامش طولاني مدت دارند و ايجاد تغييرات در ماه‌هاي مانده به انتخابات به صلاح نبود.
اين مقام مسئول خاطر نشان مي‌كند: در شرايطي كه شهردار در شوشتر وجود ندارد وجود فرماندار در اين سمت مي‌توانست قوت قلبي باشد كه اين امر نيز از شوشتر دريغ شد.
مديريت مركزي در سطح شهرستان شوشتر اگر چه در شرايط كنوني دچار تزلزل شده است ولي بايد توجه داشت كه در سال‌هاي گذشته نيز شرايط مناسبي نداشته است، زيرا در دوره شش ساله گذشته در شوشتر دوره فرمانداري در اين شهر كمتر از يك سال بوده است و در ادوار مختلف فرماندارهاي شوشتر تغيير كرده است.
در شش سال گذشته شوشتر سه فرماندار و دو سرپرست را تجربه كرده است و اين شرايط نشان از نبود مديريت ثابت در اين شهر بوده كه اين شرايط در ديگر شهرهاي استان نيز با شدت و ضعف تكرار شده است.

گزارش از: مجتبي نارنج پور
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابراهیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
0
دست آقای استاندار درد نکند و خسته نباشند
:
:
:
آخرین اخبار