تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۶۸۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحقق ثبات نسبی در قیمت کالاها در بازار
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در حال حاضر در زمینه تامین کالا و قیمت اقلام کالایی در بازار استان شاهد دستیابی به یک ثبات نسبی و مطلوب هستیم و این موضوع کامل رضایت‌بخش است.

امیرحسین نظری در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که امروز، 19 بهمن‌ماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: هم‌اکنون نسبت به سال‌گذشته که یک تورم لجام گسیخته را شاهد بودیم، یک ثبات نسبی و حتی در برخی اقدام شاهد کاهش قیمت هستیم.

وی افزود: اما ایام پایانی سال معمولا ایام پر تقاضای محسوب می‌شود و به همین دلیل رابطه عرضه و تقاضا دستخوش تغییر خواهد شد و باید برای حفظ این رابطه و ایجاد تعادل اقداماتی را در جهت تامین اقلام اساسی مردم انجام می‌دهیم.

نظری تصریح‌کرد: اقداماتی در زمینه ذخیره‌سازی میوه در حال انجام است که تلاش ما عرضه میوه با کیفیت در ایام پایانی سال و رضایت‌مندی مردم است. عرضه میوه از ابتدای اسفندماه آغاز خواهد شد. همچنین در زمینه موادپروتئینی هیچ مشکلی وجود ندارد. در سال‌های گذشته مرغ کشتار روز در ایام آخر سال روند افزایشي پیدا می‌کرد اما هم‌اكنون شاهد کاهش قیمت آن هستیم. در حال حاضر نیز در زمینه مرغ کشتار روز برای پایان سال مشکل و نگرانی نداریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه به توزیع سبد کالا اشاره و خاطرنشان‌کرد: این طرح در ابتدا با مشکلاتی روبه‌رو شد اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روند توزیع سبد کالا روز به روز عادی‌تر شده و مشکلات آن کمتر خواهد شد.

وی افزود: تعداد مراکز توزیع سبد کالا در شهرستان اهواز  از 12 مرکز به 30 مرکز افزايش يافته که این مراکز در روزهای آینده تا 50 مرکز نیز خواهد رسید. قرار است نمایشگاه‌های پایان سال نیز در استان برگزار شود که کالاهايي كه قرار اسا در آن عرضع شود، قیمت‌گذاری و بر نحوه عرضه نظارت مي‌شود.

در ادامه اين جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با انتقاد از اجرای طرح توسعه اقتصادی، گفت: این طرح یک طرح اقتصادی است و همه می‌دانیم که از سال‌های گذشته تاکنون صنایع بزرگ نفت، گاز و دیگر صنایع در استان وجود داشته‌اند اما با این وجود مشکل بیکاری استان حل نشده است.

همچنین چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزي خوزستان در زمینه طرح توسعه اقتصادی استان، عنوان‌كرد: این طرح بسیار امیدوارکننده است اما باید یک آسیب‌شناسی در زمینه اعتبارت، سرمایه‌گذاری‌ها و وضعیت موجود صورت بگیرد.

همچنین توجه به بعد نظارت در اجرای طرح توسعه اقتصادی، آینده‌پژوهی و ایجاد نقش و وظیفه برای متولیان اجراكننده طرح و ارزیابی عملکرد و پاسخگوکردن آن‌ها در زمینه اجرای طرح، ایجاد توازن تولید گوشت قرمز و مرغ مورد نياز استان و ایجاد پیوست سلامت در طرح از دیگر خواسته‌های اعضای شواری برنامه‌ریزی استان در زمینه طرح توسعه اقتصادی استان بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار