تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۸۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اهواز:هدف‌اصلی هفته بهداشت‌عمومی فرهنگ سازی و جلب مشاركت عمومي است
هدف اصلی هفته بهداشت عمومی فرهنگ سازی و جلب مشاركت عمومي است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري اهواز مهندس فدعمي فرماندار با اشاره به اينكه از سوي استاندار خوزستان سوم تا نهم اسفند به عنوان هفته بهداشت عمومي تعيين شده است عنوان نمود طبق هماهنگي بعمل آمده گروههاي مختلف در اجراي هفته بهداشت عمومي مشاركت دارند .

وي افزود هدف ازاين برنامه جلب مشاركت عمومي ، همسويي دستگاههاي اجرايي و نزديكتر شدن ارتباط مردم و دستگاهها در جهت ارتقاء سطح بهداشت عمومي و روحيه نشاط و شادابي در شهرستان اهواز است.

وي نهادينه كردن مشاركت عمومی مردم و ساکنین محلات شهر و فرهنگ سازي براي حفظ بهداشت و نظافت شهر و محل زندگي را از جمله ساير اهداف اين طرح عنوان نمود.

فرماندار اهواز عنوان نمود: در برنامه اجرايي فعاليت 6 كارگروه پيش بيني شده كه سه كميته نظافت محيط شهري ، پاكسازي و نظافت مناطق روستايي و محيط طبيعي و نظارت و ارزيابي با مسئوليت فرمانداري تشكيل مي شود.

فرماندار اهواز وظيفه كميته هاي نظافت شهري و روستايي را اطلاع رساني، پاكسازي فضاهاي عمومي شهر و اماكن عمومي و حاشيه رودخانه و پايش شرايط بهداشتي نحوه دفع فاضلاب ، كشتارگاهها ، دفع پسماند ، پايانه ها ، اماكن تهيه و توزيع مواد غذايي ، بيمارستانها ، مراكز اداري ، پادگانها ، بازارها و راهها و حوزه هاي روستايي عنوان نمود.

وي ادامه داد: در سطح روستاها دهياران و اعضاي شوراي اسلامي با مشاركت مردم در  اين هفته فعاليت مي نمايند .

مهندس فدعمی عنوان نمود همچنين در راستاي نظافت و پاکسازی وظایف مختلفی برای ادارات ، مراکز بهداشت ، صدا و سیما ، آموزش و پرورش ، راه و ترابری و دهیاران تعریف شده است .

فرماندار اهواز ادامه داد وظایف مختلفی نیز برای شهرداریها اعلام شده که می توان به تبیین نحوه مشارکت مردم ، توجیه عوامل اجرایی ، نظافت معابر و پارک ها ، پاکسازی نخاله های ساختمانی و اطلاع رسانی جهت جمع آوری زباله به شهروندان اشاره نمود.

وي خاطرنشان كرد مسئوليت كارگروه بهداشت مدارس و مهدكودكها بر عهده  اداره آموزش و پرورش است و كميته آموزش و فرهنگ سازي نيز به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي واگذار شده است.

مهندس فدعمي ادامه داد: كارگروه جاده ها و اماكن بين راهي با مسئوليت اداره راه و شهرسازي وبا هدف پاكسازي حاشيه جاده ها و مراكز پذيرايي و جايگاههاي سوخت بين جاده اي فعاليت مي كند.

فرماندار اهواز اظهار اميدواري نمود: با همكاري و اطلاع رساني مناسب همه دستگاههاي اجرايي و مشاركت مردم در اين هفته فعاليتهاي مناسبي جهت پاكيزگي شهر و ارتقاء بهداشت عمومي صورت پذيرد و در آستانه سال جديد شاهد نشاط و شادابي در شهر باشيم.
:
:
:
آخرین اخبار