تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۹۳۰۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس نهضت سوادآموزی هندیجان تاکید کرد:
تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در هندیجان
رئیس نهضت سوادآموزی هندیجان گفت: تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان ادامه دارد.

مسعود شعبانی امروز اظهار کرد: یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه است که اداره آموزش و پرورش هندیجان به‌عنوان متولی این کار عظیم، با پشتیبانی فرمانداری و همه ادارات شهرستان در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی با تشریح فعالیت‌های نهضت سوادآموزی افزود: اهم فعالیت‌های ما در سطح شهرستان، تشکیل ستاد جذب افراد بی‌سواد، تهیه بروشور و پوستر و ارسال آن به ادارات شهرستان و مدارس و مجتمع‌های آموزشی، درج شعار مبارزه با بی‌سوادی بر روی فیش‌های حقوقی کارکنان ادارات و نامه‌های اداری و قبوض آب و برق و گاز و هماهنگی با مسئولان ادارات جهت معرفی افراد بی‌سواد است.

رئیس نهضت سوادآموزی هندیجان اضافه کرد: در همین راستا با برگزاری جلسات با حضور فرماندار شهرستان که ریاست شورای پشتیبانی سوادآموزی را نیز بر عهده دارد از تمام ادارات و سازمان‌های شهرستان کمک گرفته‌ایم.

شعبانی تصریح کرد: در مواردی نیز مربیان سوادآموز نهضت سوادآموزی به درب منازل افراد بی‌سواد و حتی جوانان بازمانده از تحصیل مراجعه کرده و با تشویق، آنان را بر سر کلاس‌های درس رهسپار می‌کنند.

شعبانی با اشاره به دیگر اقدامات در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در این شهرستان تاکید کرد: در مدارس شهرستان از طریق مدیران با شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان، آنها را تشویق به شرکت در کلاس‌های سوادآموزی کرده و در پایان هم به افراد برتر به‌خاطر تشویق دیگر افراد هدایایی می‌دهیم.

رئیس نهضت سوادآموزی هندیجان گفت: همه ساله از طریق استان سهمیه‌ای برای ما مشخص می‌شود که ما باید با تلاش و کوشش مربیان این سهمیه را جذب کنیم که البته تاکنون نیز در این زمینه موفق بوده‌ایم.

رئیس نهضت سوادآموزی هندیجان خاطرنشان کرد: به‌منظور ایجاد انگیزه برای افراد سوادآموز و مربیان، بازدید‌هایی توسط فرماندار و رئیس اداره آموزش و پرورش از کلاس‌های این نهضت در سطح شهرستان انجام گرفته که در بیشتر این بازدیدها از افراد فعال در زمینه سوادآموزی تقدیر می‌شود.

وی در همین ارتباط افزود: در سال گذشته 194 نفر را زیرپوشش این نهضت قرار داده که بیشتر این افراد موفق شدند به کلاس‌های بالاتر ارتقا یابند.

شعبانی در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های صورت گرفته توسط ستاد پشتیبانی هر چه سریع‌تر شاهد ریشه‌کنی بی‌سوادی در این شهرستان باشیم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: هندیجان
:
:
:
آخرین اخبار