تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۹۶۰۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:
آبادانی خرمشهر نیازمند حذف نگاه قومی و قبیله‌ای است
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نبود نگاه قومی و قبیله‌ای رمز موفقیت کار شهرداری تهران در خرمشهر بوده است.

محمدمهدی تندگویان شب گذشته در جلسه‌ای در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر اظهار کرد: همانطور که خرمشهر با مقاومت خود از  کشور دفاع کرد و ما وام‌‌دار مردم این شهر هستیم اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که در سقف اعتبارات باید پاسخگوی مردم شهرمان نیز باشیم.

وی با بیان اینکه اگر بنا باشد به مناطق محروم کمک شود مناطقی وجود دارند که به مراتب از خرمشهر محروم‌تر هستند، افزود: در خود تهران نیز مشکلات بسیار گسترده‌تری وجود دارد و ما نیز روزانه باید پاسخگوی مردم با این حجم بالای مشکلات باشیم که چرا باید اعتبارات آن صرف شهر دیگری شود.

*مردم و مسئولان خرمشهر از مردم تهران به طور رسمی تشکر کنند

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مردم تهران از ما به عنوان نماینده آنها انتظار دارند، چرا که هزینه‌ها در شهری دیگر(خرمشهر) مصرف می‌شود.

تندگویان، حداقل انتظار خود را تشکر از مردم تهران دانست و گفت: حداقل انتظار ما از مردم خرمشهر و نمایندگان آنها این است که به طور رسمی از مردم تهران تشکر کنند که این کار تاکنون انجام نشده است.

وی ادامه داد: ممکن در جلسات این چنینی و در خطبه‌های نماز جمعه تشکری صورت گیرد اما این تشکر باید به گوش مردم شهر من برسد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعبیر نادرست از اقدامات را یکی از نگرانی‌های خود خواند و افزود: نگرانی دیگر این است که مردم خرمشهر اقدامات انجام شده توسط ما را به چشم ترحم نگاه کرده و احساس کنند.

وی اضافه کرد: احساس می‌کنم این فرهنگ سازی هنوز در میان مردم اتفاق نیفتاده است و مردم خرمشهر ما در کنار خود به عنوان دوست و همراه قبول ندارند.

*مردم خرمشهر نسبت به اقدامات گذشته بی‌اعتماد هستند

تندگویان، دلیل این امر را بی‌اعتمادی مردم خرمشهر نسبت به اقدامات انجام شده در گذشته دانست و ادامه داد: ما کار عمرانی را انجام دادیم و فرهنگ‌سازی این امر با شما مسئولان بود اما احساس می‌کنم فرهنگ سازی و اجتماع باوری آن در خرمشهر درست انجام نشده است.

وی، رمز موفقیت کار شهرداری تهران در خرمشهر را نبود نگاه قومی و قبیله‌ای دانست و افزود: انتظار داریم مسئولان شهری همه با نگاهی همچون یزدانی شهردار منطقه یک تهران با دیدگاه آبادانی خرمشهر، این شهر را آباد کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه، با بیان اینکه یزدانی به خاطر نداشتن تعلق خاطر به گروه خاصی تنها به پیشروی کار می‌اندیشد، بیان کرد: بیایید از دیدگاه یزدانی به خرمشهر نگاه کنیم و نگاه قومی و قبیله‌ای به خرمشهر نداشته و خرمشهر را به چشم خرمشهر ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه رای بیاورم یا نیاورم مهم نیست و آنچه مهم است انجام کار است.

تندگویان با بیان اینکه اعتقاد دارم که 40 درصد پیشروی کار انجام شده مربوط به مدیریت خوب بوده است، عدم تداوم این مدیریت را دغدغه خود خواند.

وی همچنین عنوان کرد: چه باشیم چه نباشیم این مدیریت باید ادامه داشته باشد و اینکه پس از رفتن ما این مدیریت چگونه خواهد بود و حتی نگهداری از این کارهای انجام شده به چه نحو صورت خواهد گرفت به دغدغه‌ای برای من تبدیل شده است.

تندگویان، خواستار دریافت گزارش مدیریتی از خرمشهر شد و عنوان کرد: ما کار انجام داده ایم و پیگیری اموری همچون دریافت اعتبارات نباید از سوی شهردار منطقه یک و یا شهردار تهران صورت گیرد بلکه انتظار داریم گزارش مدیریتی از خرمشهر دریافت شود و انتظار داریم که خرمشهر در این موضوعات فعال‌تر شود.

*رونق کسب و کار در خرمشهر از اهداف تصویب مصوبه کمک به این شهر بود

عضو شورای اسلامی شهر تهران، رونق کسب و کار را یکی از اهداف تصویب مصوبه کمک به سازندگی خرمشهر عنوان کرد و گفت: آن روز که مصوبه را در شورای شهر تهران تصویب کردیم برایمان اهمیت داشت که اعتبارات تخصیص داده شده حتما با محوریت پیمانکاران محلی و هدف رونق کار محلی باشد.

وی ادامه داد: از فرماندار و شهردار خرمشهر انتظار داریم که گزارشی از تعداد پیمانکاران و نیروهای بومی، میزان خریدهای صورت گرفته در استان و شهر و منطقه را تهیه کند.

تندگویان خاطرنشان کرد: ما بر این باور هستیم که زیبا کردن شهر بدون رونق کسب و کار عملا تاثیر مناسبی نخواهد داشت.

*نمی‌توانیم قیم خرمشهر باقی بمانیم

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بهتر است مدیریت در خرمشهر اتفاق بیفتد، افزود: از یزدانی می‌خواهیم این تغییر و تحول مدیریتی در خرمشهر اتفاق بیفتد چراکه ما نمی‌توانیم قیم خرمشهر باقی بمانیم.

تندگویان تصریح کرد: اگر این مدیریت اتفاق بیفتد، شهرداری تهران بر اساس بخشی که به آن ابلاغ شده موضوع را پیگیری می‌کند و ما قادر خواهیم بود شهرداری تهران را به خاطر این موضوع بازخواست کنیم و مجموعه خرمشهر نیز باید کار را تحویل گرفته و سایر استان‌ها را برای عدم عمل به تعهدات خود بازخواست کند.

وی ادامه داد: با سپردن کار به خرمشهر به مردم این شهر القا می‌شود که کار با مدیریت خرمشهر انجام می‌شود و نه تهران.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان، آمادگی خود را برای استمرار کار در خرمشهر اعلام کرد و افزود: شورای شهر تهران به استمرار کار مقید است همانطور که دلیل حضور ما در خرمشهر رسیدن به یک جمع‌بندی است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار