تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۹۶۰۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر تهران خواستار شد:
لزوم تنظیم طرح تفصیلی برای شهر خرمشهر
عضو شورای اسلامی شهر تهران، تنظیم طرح تفصیلی شهر خرمشهر را بر اساس ظرفیت‌های این شهر خواستار شد.

معصومه آباد شامگاه جمعه در جلسه‌ای در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر اظهار کرد: برای اجرای کار درست باید فارغ از اعتقادات خود و فارغ از شعارهایی که به آن اعتقاد داریم بخاطر داشته باشیم که خرمشهر یک اقلیمی نیست که متعلق به جغرافیایی به نام جنوب ایران باشد بلکه متعلق به همه ملت ایران است.

وی افزود: خرمشهر، نماد ایستادگی و مقاومت کشور است و همه باید تلاش کنند که خرمشهر ساخته شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شرایط امروز خرمشهر با شرایطی که در آن زمان بوده، تفاوت دارد و برای اینکه بتوان کار را به دقت و به سرعت و با شرایط بهتری انجام داد نیازمند یک طرح جامع تفضیلی هستیم که به بازنگری طرح قبلی نیاز نداشته باشد.

آباد از مطالعه طرح تفصیلی خرمشهر خبر داد و افزود: در مطالعه جدید تقریبا 150 مورد عدم انطباق احصا شد و این عدم انطباق‌ها می‌تواند مسائل بسیاری را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خرمشهر شهری است که در گذشته با خاک یکسان شده و جمعیت، کمیت و کیفیت آن تغییر کرده و جمعیت مردم در این شهر که شاخصه‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی را تشکیل می‌دهند نیز کاملا متفاوت با جمعیتی است که 30 سال قبل در اینجا زندگی می‌کردند.

آباد از مسئولان خرمشهر، تنظیم طرح تفصیلی بر اساس ظرفیت‌های شهر را خواستار شد و گفت: یک خواهشی که از مسئولان شهری و مرتبط با ماموریت‌های حاکمیتی داریم این است که نسبت به طرح تفصیلی شهر و ظرفیت‌هایی بالقوه آن توجهی ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در قالب یک طرح جامع برای شهر خرمشهر در نظر گرفته می‌شود باید با توجه به ظرفیت‌های موجود و جمعیت امروز طراحی و مبتنی بر پشتوانه‌ها و ظرفیت علمی با توجه به دانشگاه‌ها باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان کرد: امروز سوالات بسیاری مطرح شده که هنوز مطالعات در راستای آنها در این شهر انجام نشده و پاسخ آنها یافت نشده است.

آباد به برشماری برخی از این پرسش‌ها پرداخت و متذکر شد: باید به این نکته توجه داشت که هزینه اضافه‌ای در این شهر انجام نگیرد و برای این امر این سوالات را باید امروز از خود بپرسیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه در سفرهای ابتدایی تلاش ما این بود که بر اساس اولویت‌ها اقدامات انجام گیرد و هزینه‌ها صرف شود و سوالی برای کسی باقی نماند اما این امر زمانی می‌تواند محقق شود که ما همانند نقشه عمل کنیم و به صورت سرخود و سلیقه‌ای کاری نکرده باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان، حضور شهردار منطقه یک تهران در این شهر را با توجه به سابقه درخشان و مدیریت مبتنی با تفاهم، همدلی و همراهی فارغ از اختلافات وی، یک مزیت بزرگ دانست و افزود: در راستای آبادانی خرمشهر تمام استانداردهای کار عمرانی که برای شهر تعریف شده، به عنوان مدل‌هایی که به طور عینی در تهران انجام شده، با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی بومی‌سازی شده، لحاظ شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار