تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۹۶۴۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صبح امروز
جلسه مشترک هم‌افزایی اتاق‌های خوزستان برگزار شد
جلسه مشترک هم‌افزایی اتاق‌های خوزستان با حضور روسای هر سه اتاق بازرگانی اهواز، آبادان و خرمشهر در خرمشهر برگزار شد.

صبح امروز جلسه مشترک هر سه اتاق بازرگانی استان خوزستان در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد.

در این جلسه که با هدف رسیدن به یک جمع بندی برای ایجاد شرایط همگرایی هر چه بیشتر میان این اتاق‌ها برگزار شده بود، روسای هر سه اتاق بازرگانی اهواز، آبادان و خرمشهر حضور داشتند.

در این نشست مشترک، پیش نویس طرح میثاق‌نامه و توافقنامه مشترک میان سه اتاق خوزستان که توسط اتاق اهواز تدوین شده بود قرائت، و بندها و مفاد آن به شور و بررسی گذاشته شد.

سیامک علیشائیی رئیس اتاق بازرگانی آبادان در این جلسه با تاکید بر لزوم حفظ استقلال هر سه اتاق، خواستار اعمال اسم هر سه اتاق خرمشهر، آبادان و اهواز به جای عنوان اتاق خوزستان در مفاد این توافق‌نامه شد.

سید احمد حسینی‌فر رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر، این توافق را فرصتی برای رفع مشکلات و پیشروی خواسته‌ها توسط بخش خصوصی دانست و این پیشنهاد مطرح شده از سوی اتاق اهواز را نخستین گام برای بازگرداندن رونق گذشته خوزستان و خروج این استان از معضلاتی همچون بیکاری عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز نیز به تشریح اهداف مطرح کردن پیشنهاد ایجاد کمیته مشترک میان اتاق‌های خوزستان پرداخت و با تاکید بر حفظ استقلال حقوقی و تجاری هر سه اتاق پس از امضای این توافق‌نامه، این حرکت را نخستین گام در راستای اتحاد بخش خصوصی در خوزستان خواند.

شهلا عموری با بیان اینکه نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز انتخاب شده‌اند، خواستار معرفی نمایندگان دو اتاق خرمشهر و آبادان در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای اتخاذ سایر تصمیمات شد.

تعیین سه نماینده از هر اتاق در حوزه صادرات، تولید و صنعت، موثر بودن این کمیته در راستای رفع مشکلات از طریق تاثیرگذاری بر بخش دولت، درخواست معرفی نماینده تام‌الاختیار استاندار خوزستان برای رسیدگی به مسائل اتاق‌های بازرگانی استان در قالب یکی از نخستین مطالبات این کمیته مشترک از استاندار خوزستان از جمله خواسته‌های اعضای حاضر در جلسه بود.

بررسی مشکلات مرزها و تلاش برای رفع مشکلاتی همچون قوانین محدود کننده در مرزهای خوزستان، ناهمسانی زمان تعطیلی دو مرز چذابه و شلمچه، مشکلات واحدهای تولید و عدم حمایت از این واحدها از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار